Praktijkgerichte leeromgeving voor Hanze- en Saxion-studenten

Damian en Justin, twee studenten aan de Hanze University of Applied Sciences Groningen, en Jeroen, Ruben, Simaw en Wouter, vier studenten aan Saxion University of Applied Sciences, werken momenteel aan verschillende onderzoeksprojecten bij Vivochem.

Van theorie naar praktijk: Hanze-studenten versterken Vivochem's klantinzicht voor FerSol®

De Hanze-studenten voeren een marktonderzoek uit om potentiële Plastic Recycling Plant (PRP) klanten beter te kunnen identificeren. Damian legt uit dat hun onderzoek inzicht moet geven in hoe Vivochem deze doelgroep effectiever kan benaderen en welke factoren hierbij een rol spelen.

Voor de Hanze-studenten ligt de focus op FerSol®, de meest krachtige oxidant ter wereld die reageert met opgeloste stoffen in water. Dit zorgt ervoor dat deze stoffen bezinken en als neveneffect worden bacteriën, schimmels en virussen geëlimineerd. De studenten merken op dat het uitdagend is om leads te vinden voor een nieuw, specifiek product als FerSol®, en dat de inzichten uit hun marktonderzoek Vivochem een concurrentievoordeel kunnen bieden.

Het marktonderzoek verloopt voorspoedig. Na een uitdagende start zijn de voorbereidingen afgerond, en nu richten zij zich op interviews om de benodigde informatie te verzamelen.

Innovatie in CRM: Saxion-studenten brengen structuur en waarde in Vivochem's data

De Saxion-studenten voeren hun onderzoek uit als onderdeel van de minor ‘Business and Data Analytics’. Bij het kiezen van een stagebedrijf kozen zij unaniem voor Vivochem, vanwege de uitdagende opdracht die tijdens de pitch werd gepresenteerd. Met dit project doen zij ervaring op in data-analyse en -mining, en in het werken met nieuwe tools zoals Power BI.

De Saxion-studenten houden zich bezig met het optimaliseren van de datakwaliteit in Vivochem’s CRM-systeem en het ontwikkelen van een analysemethode om waardevolle data te filteren. Hun doel is om de kwaliteit van de gegevens te verbeteren en efficiëntere manieren te vinden om de data te benutten, zodat Vivochem meer relevante inzichten kan verkrijgen.

Door gesprekken met medewerkers hebben de studenten inzicht gekregen in de specifieke wensen van Vivochem en geleerd kritisch te kijken naar wat haalbaar is. Op deze manier willen ze een stevige basis creëren van hoogwaardige gegevens die het beslissingsproces verbeteren. Zo kan het CRM-dashboard bijvoorbeeld helpen bij het plannen van klantbezoeken, wat zowel de klantrelaties versterkt als nieuwe groeikansen biedt.

In het hart van innovatie: Saxion-studenten reizen naar Silicon Valley voor exclusieve data-training

Binnenkort reizen de Saxion-studenten af naar Silicon Valley voor een drie weken durend project aan de University of Berkeley. Hier zullen zij zich verder verdiepen in data-analyse, met sessies van gastsprekers uit de regio. Deze unieke ervaring biedt hen nieuwe inzichten en tools die nuttig kunnen zijn voor hun project bij Vivochem en mogelijk ook voor andere afdelingen binnen het bedrijf. Al met al een waardevolle en leerzame ervaring!

Vivochem als leeromgeving: Enthousiaste sfeer en goede begeleiding voor de studenten

Zowel de Hanze- als de Saxion-studenten zijn positief over hun ervaringen bij Vivochem. Justin, die al enkele collega’s kende van een eerdere stage bij de producent van FerSol®, Ferr-Tech, beschrijft de sfeer als verwelkomend en gezellig. Damian voegt toe dat het team open en behulpzaam is. De ondersteuning die ze krijgen is uitstekend, met wekelijkse contactmomenten en volop gelegenheid om vragen te stellen.

Met deze projecten krijgen de Hanze- en Saxion-studenten de kans om hun theoretische kennis in de praktijk toe te passen en waardevolle ervaring op te doen. Hun onderzoek zal Vivochem helpen om klanten beter te begrijpen, relaties te versterken en groei te realiseren.

Ruben, begeleider van de studenten en Continuous Improvement Manager bij Vivochem, vertelt: “Bij Vivochem vinden wij het belangrijk dat studenten de kans krijgen om zich te ontwikkelen en bij te dragen aan onze bedrijfsvoering. Dankzij hun frisse inzichten kunnen wij ons als organisatie (blijven) ontwikkelen. Deze projecten weerspiegelen dan ook onze toewijding aan innovatie en voortdurende verbetering.”